Batteri reparation

 

Virker dit batteri ikke ??

Pris 449 kr - så kan vi ordne det, hvis cellerne ikke har taget skade eller er slidt op.

(110 kr til returfragen, hvis vi mod forventning ikke kan forbedre dit batteri betydeligt)

Det kan ofte være vanskeligt som forbruger, at vurdere om batteriet skal repareres, renoveres, ombyttes eller om der skal købes et nyt batteri.

Vi hjælper dig gerne gennem vores erfaring.

Hvis batteriet er dødt - hvis batteriet ikke vil lade - ikke levere strøm til cyklen eller batteriet ikke vil slukke, eller andet så prøv en reparation.

Mange litium batterier udviser fejl, når de har ligget længe uden opladning, har været for længe tilsluttet lade apparatet, har været brugt meget lidt eller når de kommet op i alderen.

Gennem de forgangne mange år, har vi repareret tusindvis af litium batterier, både for firmaer, kommuner samt privat personer.

Vi har speciel udviklet laboratorier udstyr, som håndtere dit batteri skånsomt men effektivt.

Selve reparations processen tager 3 døgn for hvert batteri og der bliver ikke udskiftet celler eller elektronik i batteriet i denne proces.

Det er altid en god mulighed, at lade battereit gennemgå vores proces, for at få en præcis status på batteriet og dets muligheder, samt evne til at forbedres.

Skulle vi ikke kunne forbedre batteriets ydeeven betydeligt, koster det ikke noget ud over retur fragten af batteriet.

 

Vi reparerer litium batterier uanset om dit batteri sidder på en

el-cykel

el handicap cykel

undervands scooter

el scooter

el plæneklipper

el kant-klipper

el støvsuger og og og

 

 

Problemet med batteriet er ofte :

at batteriet er dødt

at batteriet ikke vil lade

ikke levere strøm til cyklen

at batteriet ikke vil slukke

ikke holder strøm

Ved indlevering af batteriet bedes laderen medfølge.

Vi behøver dog ikke laderen hvis du har et andet batteri hvortil du bruger laderen, da behøver vi ikke tjekke laderen, for så ved vi jo på forhånd at den virker.

 

Problemets årsag

 

Hvis et batteri ikke bliver ladet regelmæssigt, eller bliver for længe i laderen

kan batteriets kapacitet gå ned under 30 %

- dette bevirker, at batteriet mister muligheden for at blive ladet op, eller for at blive ladet fuldt op igen.

Kommunikationen mellem batteri og lader går "tabt"

Batteriets elektronik kan tage skade

Styrken i batteriet formindskes

Batteriets ydeevne minimeres

 

Hvis batteriet bliver udsat for længere varende frost eller varme

Kan elektronikken/cellerne tage skade

 

Hvis batteriet bliver tabt, får slag, stød eller cyklen vælter

Kan elektronikken tage skade

Kan elektronikken blive slået løs

Kan lade stikket i batteriet gå istykker

 

Hvis batteriet tager vand ind

Kan elektronikken/cellerne tage skade

 

- vi kan reparere det - når cellerne ikke har taget skade eller er slidt op

 

 

 

Batteri samt lader sendes til

(Vi behøver dog ikke laderen hvis du har et andet batteri hvortil du bruger laderen, da behøver vi ikke tjekke laderen, for så ved vi jo på forhånd at den virker)

Nøgle: har batteriet en nøgle tænding, vil vi også gerne have nøglen med.

Himex

Skovsholm 1

6470 Sydals

 

PRINT evt. skema og send det med dit batteri til reparation - Tryk HER

 

Vedligeholdelse af litium batteri

Opladning:

Aflad aldrig batteriet fuldstændigt, men husk at sætte dit batteri i laderen efter HVERT brug, også selvom du kun har cyklet få km. Det ødelægger cellerne at køre batteriet helt i bund. 

Det er utrolig vigtigt at lade på batteriet HVER gang cyklen er blevet brugt også selvom det blot er få km der er blevet cyklet. Batteriet skal slat lades så meget som overhovedet muligt.

Batteriet må ikke blive siddende i laderen, når det er færdigt opladet. Er batteriet fuldt opladet, skal det tages ud af ladestikket. Man kan med fordel anvende en døgn timer.

Hvis der ikke bliver ladet på batteriet, eller bruges batteriet sjældent, bliver batteriet dovent, dette betyder at distancen på en opladning bliver mindre og mindre, batteriet kan ikke køre så langt længere på en opladning, Den bedste løsning på dette er, at begynde at bruge batteriet, så det kan få lov til at vokse sig stærkt igen, og det kan kræve imellem 10 & 20 opladninger. Hvis dette ikke hjælper, kan vi reparere det, hvis cellerne ikke har taget skade af manglende opladning.

Oplades samt opbevares i stuetemperatur

Læg/opbevar aldrig batteriet på en radiator eller på gulvvarme, heller ikke når det oplades.

Har batteriet været ude i frost mere end 10 minutter, så vent 1 time med at lade på det når du tager det med ind.

 

Opbevaring af batteriet:

Efterlad aldrig batteriet i

frostvejr

regn

bagende sol

Opbevares tørt og i stuetemperatur

 

Behandling af batteri samt cykel:

Vær altid stille og rolig når batteriet lade stik sættes i, og når batteriet monteres/afmonteres, da det er fin elektronik der ikke tåler at blive voldet eller hårdt behandlet.

Sørg altid for når el-cyklen parkeres, at den står godt og fast.

Tjek derfor støttebenet og sørg for at metallet ikke er gået igennem bunden på gummiet, hvis gummiet er slidt bør det udskiftes, da el cykelen derved står langt bedre fast igen.

Det sker ofte at, når el-cyklen vælter, bliver bl.a. elektronikken i batteriet slået i stykker, samt plastikken i batteri kassen får små revner og så er batteriet ekstremt sårbar over for fugt og regn.

 

Indikatoren på batteriet: 

 Vær varsom med at trykke på indikatorknappen på batteriet, brug aldrig neglen, da det på sigt ødelægger indikatoren.

Oftest er elektronikken i indikatoren kun beskyttet med et tynd gummi lag, når dette gummi lag bliver udsat for gentagne tryk med neglen, vil det før eller siden revne, denne lille revne er nok til at der i regnvejr kommer til at stå en lille dråbe vand som stille og rolig bevæger fugt ned i elektronikken og ødelægger denne som så påvirker batteriets funktion.

 

Kapacitet:

Når det begynder at blive koldt i vejret, kan man være udsat for, at el-cyklen ikke kan køre så langt som den plejer - på en opladning.

Sørg altid for at el-cykelens hjul kører nemt rundt, da et eller 2 defekte/slidte hjul lejer, eller en bremse der hænger, tager enormt meget energi fra batteriet, og derved kører batteriet meget kortere på en opladning.

Kæden skal ligeledes altid være pæn og velsmurt.

 

Hvad betyder slat ladning:

Det betyder, at man skal lade på sit batteri efter HVERT brug, også selvom det kun er få km man har cyklet. Batteriet sættes i laderen i stuetemperatur, indtil det atter er fuldt opladet, og tages derefter straks ud af laderen.

Man kan med fordel anvende en døgn timer.

 

Opladning i de perioder hvor el-cyklen ikke bruges:

I de perioder hvor batteriet ikke bruges skal man lader på sit batteri 1 gang om ugen 1-2 timer eller som minimum 1 gang hver 14. dag 1-2 timer.

Batteriet på ikke være i laderen længere end 1-2 timer.

Man kan med fordel anvende en uge timer.

 

Komplet ny cellepakke:

Hvis du har fået en helt ny komplet cellepakke i dit batteri, skal du være opmærksom på, at batteriet først når sin fulde styrke efter 15-20 opladninger.

Aflad aldrig batteriet fuldstændigt, men husk at sætte dit batteri i laderen efter HVERT brug, også selvom du kun har cyklet få km.

Batteriet skal tages ud af laderen, når det er færdigt opladet. Batteriet må ikke blive i laderen efter endt fuld opladning.

Det ødelægger cellerne at køre batteriet helt i bund.

 

Behandling af batteri efter reparation samt udskiftning af cellepakke: 

 For at reparationen skal have den ønskede effekt, er det yderst vigtigt at overstående følges nøje.

Batteriet skal bruges flittigt samt slat lades efter hvert brug, og tages straks ud af laderen, når det er fuldt opladet.

Det ødelægger cellerne, at køre batteriet helt i bund/tomt.

Det ødelægge cellerne, når batteriet ikke blive vedligeholdelsesladet.

 

Opladning af genopladelige elektriske artikler:

Som udgangspunkt anbefales der altid ved genopladelige elektriske artikler (mobil telefoner, el cykel batterier, drone batterier, fjernstyret bil batterier, batterier til legetøj mm.) at oplader enheden et brandsikker sted.

Desværre kan sådanne enheder kortslutte og afgive stik flammer, derfor er det hensigtsmæssigt at oplade enheden et sted, hvor det ikke vil kunne antænde omkringliggende materiale.

Ligeledes anbefales der, at have en røgalarm, der hvor genopladelige elektriske enheder oplades.

Navn
E-mail
Besked

Åbningstider for forretningen : Mandag til torsdag fra 10.00 til 17.30  Fredag fra 10.00 til 18.00  Lørdag fra 10.00 til 14..00  og søndag LUKKET

Himex   -   Skovsholm 1   -   Tlf. 74 42 20 70   -   6470 Sydals   -   info@himex.dk   -  CVR 27746799 

© Copyright 2004-2017 Himex.dk .  Alle rettigheder forbeholdes. All rights reserved. Sidste opdatering november 2017

 Alle priser er i DKK inkl. 25% moms.

    Himex    Se Himex positive omtale og medvirken i DR1 "Kontant" fra den 29.04.2014 - tryk her    

                                                            Et sikkert sted at handle. Himex.dk er godkendt af e-handelsfonden i 2015

 

 

 

 

Du har 0 varer i kurven
I alt 0,00 DKK
Medlemslogin
Denne hjemmeside bruger cookies for at sikre dig den bedst mulige oplevelse af vores hjemmeside. OK